Tuesday 28 January 2014

update checklist

Assalamualaikum
 
nak update entry sebelum ini tentang list kami dua beranak
 
so, ni antara list yang aku plan for this pregnancy - baby 
 
- set pengurusan uri (nak beli kat kedai mumsdream di Bangi macam last time je) 
 
- set untuk baby (minyak telon, tungku etc)
 
-10 pasang pakaian siang & malam
 
- 3 helai blanket
 
- 5 sets booties and mittens
 
- 4 helai tuala KIKO (suka material dia)
--> mommy baru belikan 1set of 2..
--> tunggu ada warna lain pulak. baru ni hijau neon and pink je..
 
- pigeon skin care set (shampoo, baby bath, lotion, talcum)
 
- almari baju baby (plan nk beli yang size macam Thaqyf je cuma diff design)
 
- pampers for newborn
 
- 10 helai barut (nak beli kain then hantar tempah.nk request tali lebih panjang)
 
- shaver untuk cukur rambut baby
 
- 10 helai lampin (brand disney)
--> dah beli 1set of 8. ingatkan dalam ada 10 helai..ekekeke..lupoooo
 
- kambing untuk aqiqah
--> aritu dah verbally cakap dengan ayah cuma nk confirm berapa ekor sahaja
--> last time masa thaqyf, budget RM1,500 utk kambing, masak & kukus pulut kuning. pack dan sedekah pada surau/masjid/madrasah dan jiran2



so, ni antara list yang aku plan for this pregnancy - mommy
- vco
--> aku dah order brand tanamera tadi.
--> harga sebotol RM34.00 so aku beli 2botol
 
 
- set bersalin tanamera
--> rethink sama ada nak beli ke tak. last time beli, bengkung aku bagi orang
herbal tea aku xminum.
--> tp tadi dah order brown formulation soap 2ketul & boreh body scrub 1botol. ni antara barang yang ada dalam set postnatal
 
- 4 helai nursing bra (my forever fav is fabolous mom)
 
- 3 helai nursing blouse (dah boleh start tambah lagi. beli on9 dr fb NorulAida)
--> aku baru order 2helai. rasanya cukupla buat masa ni. sebelumni pun dah ada 6helai.
 
- 3 pasang stokin tebal (aku suka brand Power)
 
- kain batik
--> dulu tak pernah pakai kain batik. la ni dah pandai. jadi takde la masalah nak hunting hehehe

No comments:

Post a Comment