Thursday 30 January 2014

list mommy

Assalamualaikum

Alhamdulillah
penutup hari yang cukup manis
satu, sebab parcel tanamera dah sampai
dua, sebab surat BPP dah sampai
(^_________^)

Allah, terima kasih atas kasih sayangMu padaku


kan aku dah up entry tentang list barang untuk aku, so ini antara yang aku ingat/plan

so, ni antara list yang aku plan for this pregnancy - mommy
- vco
--> aku dah order brand tanamera tadi.
--> harga sebotol RM34.00 so aku beli 2botol
 
parcel dah sampai tadi
aku pun dah baca review tentang vco. boleh rujuk SINI
 aku tak sabar nak mulakan
biiznillah
 
- set bersalin tanamera
--> rethink sama ada nak beli ke tak. last time beli, bengkung aku bagi orang
herbal tea aku xminum.
--> tp tadi dah order brown formulation soap 2ketul & boreh body scrub 1botol. ni antara barang yang ada dalam set postnatal
 
parcel tanamera aku selain daripada vco, aku order boreh scrub and brown formulation soap
wahhhh, bau tu mengimbau kenangan masa pantang aritu
best sangat2
tak sabar nak guna
*ngeeeeee*


- 4 helai nursing bra (my forever fav is fabolous mom)
 
- 3 helai nursing blouse (dah boleh start tambah lagi. beli on9 dr fb NorulAida)
--> aku baru order 2helai. rasanya cukupla buat masa ni. sebelumni pun dah ada 6helai.
 
- 3 pasang stokin tebal (aku suka brand Power)
 
- kain batik
--> dulu tak pernah pakai kain batik. la ni dah pandai. jadi takde la masalah nak hunting hehehe 
 
so far, aku tak terfikir nak beli set  bersalin/berpantang. kalau nak beli pun loose item from tanamera's product range
jatuh hati
kalau ada duit lebih, memang aku teringin nak mengurut dengan tanamera
tapi kena tengok dulu macamana
sebab untuk postnatal massage aku dah book kak izan
serasi dengan cara kak izan
sedap je badan lepas berurut

cuma aku ada juga terfikir nak buat prenatal massage
dah buat sekali dengan kak izan
lepas tu masa tonton babyboo last week, tengok nanamahazan berurut di alammi spa
aku yang tengok pun rasa lega sangat
tu yang hati terlonjak2 nak pergi cari

BTW, tentang surat BPP tu memang dah ku tunggu2
check online dah LULUS (alhamdulillah)
tapi selagi tak dapat surat dan tak sign, hati tak tenang
insyaAllah, selasa depan aku akan hantar ke BPP
seronok sangat walau jumlah tu bikin aku gerun
tapi, sama ada sekarang atau nanti, harga rumah takkan pernah turun
so, walaupun rumah tu tak sebesar mana tapi tetap aku syukuri
buat tempat berlindung kami (walau xduduk situ nanti)
bila fikir, PTPTN pun dah selesai
WRL pun tinggal lagi 16bulan (june 2015)
bolehla insyaAllah
perlahan2 adjust since june 2014 ni akan terima ahli baru dalam family kami
walau tak dapat bermewah2 tapi dah ada aset sendiri nanti
doa2kan yea

No comments:

Post a Comment