Monday 20 January 2014

KPI minggu ini

Assalamualaikum

salam yaumul isnain..
amacam long holiday last weekend?
aweasome??

apa aktiviti kita sepanjang cuti panjang (straight 3hari tu panjang kan) yang lepas?
lepak2?
balik kg menjenguk keluarga?
kemas rumah?
ps3?
apa2 pun aktiviti yang kita lakukan pastikan kita manfaatkan masa dengan sebaiknya.

minggu lepas, KPI kami suami isteri accomplished with flying colors
giler bangga hehehhe
kami plan nk kemas rumah
maklumlah barang2 banyak tapi kekurangan di rumah kami adalah kurangnya furniture untuk susun atur barang2
macamana nk 5s kan rumah tanpa proper furnitures kan
contohnya rak buka, rak pakaian etc
ini untuk kes kami suami isteri la..

so, hari jumaat tu kami bermalas2an sepagian alam
hehehe
wajibla reward kan sebab hari cuti umum
so, aku just panaskan lebihan nasi dan lauk dinner semalamnya untuk brunch kami 3beranak (dasar rajin kan hehehe. xbaik membazir..sambal sotong tu)
pas brunch dan bincang where to start first and what to do,
kami decide nk kemas hall dan bilik bawah dulu..
thaqyf tidur, suami gi solat jumaat (something that i really love bila jumaat cuti), 
aku pun start kemas
start daripada yang simple2 je..
yang penting pakaian kena laundry in between
just on the washing machine then tunggu hingga selesai
there you go
senang
ampai je dengan hanger
easy to manage esp bila ada orang datang mengejut ekekeke
(aku bab2 ni mmg genius mode on sokmo)
at last, alhamdulillah semua selesai
sisih, sapu, susun
lega tengok hall kemas bersih berseri macam esok nak raya
hehehehe
bilik bawah pun dah clear from all stuff yang disumbat tanpa belas kasihan like toto2 dan beg2

pastu pakaian2 thaqyf aku siap lipat dan susun atas tilam kat bilik dia walau sekarang dah macam bilik baju (kes xde rak pakaian.LOL)
pastu aku kemas pakaian nk bawa balik Btg Kali
siap2 segala, kami g dinner di foodcourt P9 pastu beli susu Thaqyf
sampai rumah, solat maghrib dan make sure pakaian siap diampai
sebelum melangkah keluar tu bangga sebab berjaya capai KPI minggu ini (17-19JAN14)

insyaAllah, KPI hujung minggu ini pulak, nak hire helper untuk kerja2 buruh (cuci toliet, lap kipas, sapu sawang, mop etc)
RM50+RM7 (duit minyak) untuk temph 4jam bagi seorang helper
aku biasa dengan satu company ni
depa selalu la sms tanya nk helper ke dak
tahap la aku ni kan *sigh*

pada aku mudah je
kerja2 tu aku memang xpernah buat
jadi ada baiknya aku hire helper
suami boleh tolong tapi kalau dah 3bilik air nk kena cuci, kipas siling lagi, mop hall lagi, blh surrender dan feed up
hire helper lebih mudah
kita pun xsakit badan
boleh buat benda lain
just bayar je RM57 untuk 4jam
insyaAllah, mudah hidup

KPI minggu ini (25-26JAN14)
cuci toilet
cuci kipas siling
sapu tingkat atas
mop tingkat atas
mop hall tingkat bawah
mop dapur
sapu sawang tingkat atas
sapu sawang tingkat bawah
kemas master bedroom (5s)
kemas dapur (5s)
repack barang2/periuk2 yang jarang guna dalam kotak
beli rak buku
beli rak pakaian
beli rak untuk barang2 dapur

*phewwwww*
biiznillah
doakan yea.
 

masa melepek morning sickeness langsung xberkemas rumah
dapur dah macam tongkang pecah
huhuhu
  ni la masa kena qada'

-sekian-

No comments:

Post a Comment