Wednesday 22 January 2014

rancang.sedia.

Assalamualaikum

21weeks already and 19weeks more to go
berdebar2
i can't deny that
at this phase, i started thinking about the delivery process
the contraction
the pain
the labour room
owwhhhh

at this stage, we haven't started any preparations for the baby except the playpen
the one and only

bukan sebab tak teruja tapi sebab belajar daripada pengalaman lepas
tunggu sampai dah confirm jantina only then baru shop
 tak sabar dah sebenarnya
kalau ikutkan nak start membeli
tapi kali ni aku nak fokus pada proses kelahiran
nak beli VCO tanamera
ada review utk start minum/sapu masa dah 24weeks
aku nak cuba
mana tau ada rezeki tak perlu epi
lagipun katanya kalau epi pun kesakitan selepas kelahiran adalah minima hasil mengamalkan VCO
wallahu'alam
tapi xsalah mencuba kan

aku plan nk beli loose item je
insyaAllah dalam masa terdekat ni

lagi satu dok tengah fikir nak beli set bersalin tanamera ni in loose item
nk list down apa y perlu
sebab aku xmau bengkung tu
yang dulu aku dah bagi pada kak ida odeng
malas dah nak minta2
lagipun yang maa punya ada
yang aku pinjam dr kak sue pun dok ada lagi
ni kalau kena byr sewa ni melambung faedah huhuhu
tapi dah bgtau kak sue

so, ni antara list yang aku plan for this pregnancy - baby
- set pengurusan uri (nak beli kat kedai di Bangi macam last time je)
- set untuk baby (minyak telon, tungku etc)
-10 pasang pakaian siang & malam
- 3 helai blanket
- 5 sets booties and mittens
- 4 helai tuala KIKO (suka material dia)
- pigeon skin care set (shampoo, baby bath, lotion, talcum)
- almari baju baby (plan nk beli yang size macam Thaqyf je cuma diff design)
- pampers for newborn
- 10 helai barut (nak beli kain then hantar tempah.nk request tali lebih panjang)
- shaver untuk cukur rambut baby
- 10 helai lampin (brand disney)
- kambing untuk aqiqah



so, ni antara list yang aku plan for this pregnancy - mommy
- vco
- set bersalin tanamera
- 4 helai nursing bra (my forever fav is fabolous mom)
- 3 helai nursing blouse (dah boleh start tambah lagi. beli on9 dr fb NorulAida)
- 3 pasang stokin tebal (aku suka brand Power)
- kain batik

No comments:

Post a Comment