Wednesday 15 January 2014

#TIPS : persediaan untuk bercuti bersama anak kecil

Assalamualaikum


salam manis
salam maulud nabi

15 January 2014
it marked the 15th new day for all of us in 2014
wishing the rise and shine
Ameen

 last weekend, kami bertiga bercuti ke KK
flight hari sabtu 11 Jan 2014 jam 9.00 pagi
bercinta sangat huhu
apatah lagi dengan si bujang kesayangan tu
sleeping mode still on

malam sebelum tu kami dah siap pack barang2 nak bawa
aku cadang pada suami untuk bawa satu luggage untuk pakaian/keperluan kami bertiga
dan hand luggage untuk pakaian tukar Thaqyf dan keperluan menyusu

TIPS

1) untuk check-in luggage
aku siap2kan pakaian sendiri dan Thaqyf
pakaian aku dan suami, aku gulung untuk jimat space
pakaian Thaqyf aku susun macam buku..sebaris je..
Alhamdulillah ok
as planned

2) Hand luggage pakaian tukar Thaqyf
-  2 pasang baju
- tuala
- blanket
- 2 pcs dimple pillows
4pcs pampers
- bedak
- wet tissue
- sweater

3) untuk hand luggage keperluan menyusu
- 2 feeding bottles
- thermos air panas
- 1 botol air masak
- bekas susu
- tuala kecil

4) yang penting kena siap2kan keperluan at least 2 hari sebelum tarikh bercuti supaya mudah nak cross check

5) pastikan tidur awal dan dapatkan rehat yang cukup

6) siap2kan pakaian yang nak dipakai untuk keesokan harinya. so, bila bangun pagi xla termenung fikir nak pilih2 pakaian.mudah dan jimat masa

7) beli la roti dan air kotak untuk alas perut ( ni kami xbeli sebab masa tustok memang ada di rumah)

sekian..
daripada aku
hehehhe


2 comments:

  1. Kalau nk travel memang masalah betul nk packing brg.. hehe. Tu belum time nak balik,lg haruuu πŸ˜‚πŸ˜‚ tq sudi share tips😊

    ReplyDelete
  2. packing ni kepeningan universe yang dialamai oleh semua ibu..not easy to pack for all especially infants/kids..rasa nak angkat lemari g memana kan..but as time goes, bila dah selalu travel kita pun dah makin pandai adjust..

    ReplyDelete