Thursday 24 April 2014

tugas sebagai ibu bekerjaya

Assalamualaikum

pagi2 ni rasa macam xcukup tanah nak berjalan
time pregnant pulak tu
speed kena lebih kalau nak sama level dengan orang lain
ekekeke

phewwww

pepagi alam ni memang busy
mengurus segala macam keperluan anak
itu kalau anak ok
kalau tetiba xsihat ke
poopoo ke
muntah ke
lagi tak cukup masa dan tanah
huhuhuu

jadinya kalau pagi2 ni jgn haraplah aku nak kelek2 hp
pick up calls
reply sms/whatsapp
memang nan hado la

sebab tu malam hari sebelum tdo
atau
dah tdo tu kena la bangun semula
siapkan segala keperluan anak yang boleh
SIAPKAN

ni antara SOP:
1. pakaian nursery siap2 pack
2. bekas2 makanan nursery siap2 cuci
3. botol2 susu siap2 cuci
4. bekas susu nursery siap2 refill
5. dapur siap2 cuci/kemas
6. thermos kena tukar air panas supaya mlm hari nnt senang suami nk bancuh susu anak
7. masukkan bekas susu, botol susu, roti (kl ada), kudapan, air masak, mangkuk, sudu dan garfu dalam bakul. esok kiranya siapkan bekal bubur/nasi, lauk & buah betik

dah siap2 baru boleh sleep dengan tenang
phewwwww

bangun pagi, macam biasa
pas solat subuh
siapk2 keperluan makanan anak
suami biasanya akan bancuh susu dan tukar diaper anak
kl xsempat, gua la kena buat
sebba tu masa itu emasssss
ada faham
ehehehehe

siap2 pack bakul dan bag anak, letak kat depan pintu
kl suami sempat, suami akan tolong masukkan dalam kereta
kl xsempat, makcik gak yang kena buat
as usual
suami akan tolong kl xlewat

kalo mood thaqyf ok, dia bangun sendiri g kat pintu
kalo manja sikit, nak aku pimpin
kalo manja banyak, kena la dukung
kalo tengah sleep, sah2 la kena dukung kan
cer bayangkan makcik ni dah 34w dukung anak
kussss semangat
tp seronok
bau masyammmm
hehehe

selalu aku start enjin kereta dulu
then baru masukkan thaqyf dalam kereta
(duduk kt car seat dia. ini WAJIB)
only then baru aku switch off all the lampu dan kipas
pastu lock pintu/grill
siap, terus vroooommm sambil mata menjeling jam di dasboard

siap hantar anak, terus pecut ke pejabat
pastu kena perang dengan traffic pulak
T__T

gitula rutin aku setiap pagi
jalan laju2 nak g opis
kalau melenggang mak limah, memang merah je la punch card aku
nak kena berjalan lalu security guard lagi
nk tunggu lif
keluar lif nak g opis tu boleh tahan juga
ekekekke
semua ni sudah cukup mengepam oksigen untuk sampai ke otak (betul ke teori aku ni?)

pas duduk, on laptop
pastu perut mesti berdondang sayang
..........
..........
..........
..........
..........
..........
..........
..........


AKU PTD-SUPERMOM,
AISYAH
 

 

 

 
 

No comments:

Post a Comment