Monday 14 April 2014

1st batch

Assalamualaikum
pepagi alam dah nak update blog ehhee
eh, update list
sebenarnya perasaan bercampur baur sekarang ni
antara excited dan cemas
macam2 rasa
huhuhu
doaku semoga kami sekeluarga mampu melalui pengalaman kedua ini sebaik2nya
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui sejauh mana kemampuan umatNya
hari sabtu lepas, kami mziarah Tanisha
pastu mimi ajak ke bangi
syifa nak g Manjaku beli feeding bottle mimijumi
tp OOS pulak

sebelum tu kami lunch di JM Bariani
layannnn
terasa keluarga kami semakin besar
seronok sangat
(^__^)

turn ika dah selesai
turn syifa pun dah selesai
tunggu turn aku je
haiiii berdebar2 sangat

so far, we did very well
aku pun xdela lemah longlai all the time
ada la masa2 esp kl skip meal time
baby punya pergerakan pun cantik
active like turbulence hehehe 

pagi semalam bertemankan Thaqyf, aku handwash towels, blankets and napkins
yooooo, lenguh weiiii
this coming weekend off duty sebab sabtu nak g kenduri aqiqah anak ika
ahad ada wedding invitatation kat mindef
tapi malam tadi, aku dah keluarkan MB+face towels
ni boleh handwash dulu
pastu baru pakaian2 baru
baju2 hat thaqyf punya tu cuci mesin sudah huhuhu
walau penat tapi seronok sangat
ebrbunga2 rasa hati
lain hasil kl handwash dengan guna mesin basuh ni
untungnya semalam thaqyf mood ok nk dok bebaik dalam bath tab dia main2 air sabun
tu pun aku upah bfast dulu baru berendam hehe
pas siap je semua, aku mandikan dia
siap2kan & pakai socks sebab sejuk sangat hehe
suami bancuh susu
masuk buai
sleeppppp
 
aku pun elok siap mandi bagai
pastu sama2 la sleep sebab bgn awal kan
kol 12tengahari tdo xhengat nak lunch


---------------------------------------------------------------------------------------------------

update : 14.04.2014
untuk baby
1) MB
2) deep freezer - budget dalam RM800 ke bawah je
3) lereng besi - 2pcs (beli kat btg kali)
4) penyangkut pakaian - RM200 (beli kat btg kali)
5) set pengurusan uri - RM40
pas balik dr manjaku, aku ajak suami singgah Mumdreams
set yang ni xde kotak
harga RM30.00

6) minyak telon
7) minyak rambut, talcum powder & keperluan diri baby yang lain2
done
8) shaver kuning - 5pcs
9) bottled wet tissue
10) duit untuk aqiqah RM2,000.00

untuk aku
1) milo 3in1
2) kurma & air zamzam
3) cream cracker & bekas kedap udara
4) sudu
5) sandal
6) postnatal product

7) berus gigi, ubat gigi, sabun mandi, pencuci muka
8) selipar toilet

No comments:

Post a Comment