Friday 7 March 2014

monthly check-up 6.3.2014

Assalamualaikum

semalam monthly check up
berat naik 2kg ~ 55.3kg
HB naik sikit ~ 11.0
BP bit low
heart beat baby OK
kedudukan janin ~ Breech (ini sangat mendownkan aku)
risau beb
aku ada whatsapp dengan ida
dia MO kt hospital kajang
wife tokmat
 macam2 la kami share
dia kata kl baby kecil ada chance untuk pusing
otherwise boleh ECV
abis2 c-sect
itu yang down sgt tu
huhuhuhuhu

tapi aku optimis
semalam melayan rasa down
pagi ni aku google memang ada kemungkinan baby tak in position
masih ada masa lagi
kalau ikut tinggi rahim semalam, we ara at week 26
means, we have another 14 weeks to go
and I pray to Allah, may He ease everything and I manage to give birth our 2nd baby via vagina delivery with no epi
Ameen

aku cerita pada suami
tp dalam keadaan dia penat semalam
tak sure la dia dapat digest ke tak
hehehe
tp sblm tdo semalam suami macam biasa mengaji untuk anak2
then suami ada bisik something kat baby
tak tau apa
ngeeeeeeeee

aku dah taknak sesak2 kepala fikir
yang penting sekarang baby actively moving
here and there
sampaikan aku ter ouchhhh kecil selalu
(^____~)

baby, we have to work out on this ok
please be in position so that mommy can give birth via vagina delivery
Ameen
pelangi anak yang soleh/solehah kan
sayang anak2 mommy

other than that, nurse suggest untuk amik injection for family planning
boleh mula pada hari ke 42 selepas kelahiran sampai umur baby setahun setengah
kalau nk plan for the 3rd one
otherwise boleh continue
sebab kalau nk ikat, MO xkan buat sebab masih muda
tetttttt
hahahaha
fikir aisyah..fikir

esok, aku akan attend hi tea puspanita JIMWPKL
suami dan anak akan join
temankan mommy

ahad pagi g scan kat Klinik Jameaton
then boleh ke JJ equine
focus - department kanak2
nak beli sandal untuk thaqyf dan sedikit2 keperluan untuk Pelangi
(^_____^)

mommy is happy today hehehe
 

No comments:

Post a Comment