Friday 7 March 2014

Check list hospital mommy

Assalamualaikum
tiba-tiba je nk buat hosp checklist, padahal barang2 persiapan xbeli lagi
hehehe
26 weeks and counting
based on my last experience, aku siap2 pack air zamzam dan kurma je..kali ni kena up sikit sebab pas bersalin lapar yang amat hehehee..pastu surah Yasin siap2 letak dalam beg
pastu untuk pakaian, aku akan pack pakaian aku & baby siap2 jadi satu set..
 contoh :
untuk mommy
kemeja butang depan
kain batik
stokin
tudung sarung
panties
bra
pad
sweater
kalau untuk baby
baju sepasang
sarung kaki
sarung tangan
diaper
barut
topi
tuala
hoodie blanket

barang2 ni semua aku lipat dan jadikan satu set..untuk mommy, aku buat 4 set (sweater 1 je la). untuk baby aku buat 7set camtu..selagi muat bag hahahaha..standby sebab kita taktau bp lama kena stay in kan..
cuma untuk kali ni, aku nak up sikit checklist hospitall mommy

  1. Kain batik 2 helai 
  2. Baju nursing 4 helai
  3. Skirt 2 helai
  4. Sweater 1 helai (nak bawa yang dapat hadiah daripada London tu sebab material tebal)
  5. Al-Quran (bawa tafsir je - last time aku bawa Yasin
  6. Telekung
  7. Charger hp
  8. Handphone
  9. Nursing bra 4 helai (pack sekali dengan baju & kain batik/skirt)
  10.  Tuala 1 helai
  11. Breast pump manual (last time pun aku bawa. masuk je ward xrehat terus pump sebab Thaqyf nangis nk susu. time aku siap minta nurse bg je fm sebab dia nangis kuat sgt.tp nurse kata Thaqyf reject fm..so, nurse pun guide mcmana nk ajar baby latch sekaligus meransang penghasilan susu)
  12. Stokin 4 pasang
  13. Breast pad bawa je la sekotak tu
  14. Pad pun bawa je 1packet
  15. Panties 10 helai (bawa lebih takpe sebab selalu tukar pad tukar panties sekali)
  16. Thermos untuk isi air panas
  17. Milo 3in1 - 4 sachet
  18. Kurma
  19. Air zamzam
  20. Cream crackers Jacob's - 1 packet (isi siap2 dalm bekas kedap udara)
  21. Mug bertutup
  22. Sudu kecil
  23. Sandal 
  24. Mama bag (nak juga. last time guna beg anakku biasa tu je..space kecil dan xde compartment..leceh)
so, based on the above-said list, yang font merah je kena beli..yang lain guna sedia ada punya sahaja..

No comments:

Post a Comment