Friday 30 May 2014

#6daystogo

Assalamualaikum

hari nan indah
walau bukan hari terakhir bekerja
walau belum ada tanda nak melahirkan
tapi dapat tiga berita gembira
satu, nurul (adik ipar aku, isterinya Ngah) dah selamat melahirkan baby girl di Hosp Selayang
dua, ana (x-staff aku kt BSR) dah selamat melahirkan baby boy di Hosp Putrajaya
tiga, syima (kwn gaduh2 manja aku) dpt btukar ke KPKT untuk pemangkuan M44
Syukur Ya Rabb untuk kesemua berita gembira ini

semalam plak, hampir sejam berbual dengan kak hani (i miss you so much akak)
ni la kakak yang tak seibu sebapa tp sentiasa dalam ingatan aku
kak hani pun expecting juga
semoga segalanya dipermudahkan untuk kita yea

seronok kan
bila tengah stress dengan kerja atau apa2 je la, just pick up your hp and call up your family or close friends
it will swipe out all the unhappy feelings
kita akan rasa fresh and happy
 
penantian seterusnya untuk aku dan anor (jiran depan rumah aku)
ikut edd, anor 3june, aku 6june
semoga urusan kami dipermudahkan
ker baby anor tgu baby kalong ni ekekeke

boy pun dah semakin sihat
24 Mei lepas boy accident kat traffic light stesen komuter serendah
bumped with taxi
kemek pintu penumpang teksi 
sian boy
motor bhgn depan kira total loss
muka terhentak ke depan kt pintu penumpang teksi tu
mujur takde major injury
alhamdulillah
dahla 25 Mei tu birthday boy
 apa2pun, apa yang berlaku merapatkan hubungan kami sekeluarga

ude pun dah semakin kuat
semakin ceria dan happy
walau bergelar ibu tunggal tapi dia masih ada kami
baru ni pun, kereta dia dah sampai
amboiii, melaram dengan kereta baru hehehe
walau xsehebat Almera dia dulu tp masih ada juga kenderaan untuk ude dan nyna
bersusah payah semula
tapi xmengapa
asalkan hati gembira
jiwa bahagia
tiada lagi duka lara

apa jua yang berlaku dalam keluarga, ia membuatkan kita sedar betapa pentingnya support system
the help from extended family members
the morale support does matter
insyaAllah, semoga keluarga kami semakin kuat ikatannya
dan saling sokong menyokong


aku yang sulung,
AISYAH

 
 

1 comment:

  1. salam aisyah,
    me miss u too...nak msg or call but risau gak aisyah tgh berkuntau nk jaga anak2...apa2 pon akak ada je ni...nyway take care tau
    tkcr,
    kak hani

    ReplyDelete