Friday 2 May 2014

suami oh suami

Assalamualaikum

alkisahnya suami EL hari ini
menjaga thaqyf yang masih belum sihat
dah siap2 nak ke pejabat tapi bila tengok anak melepek, terus mohon cuti
terima kasih suami
{sekali kalu dia ganti balik, keje sampai ke tengahmalam}

so, bila suami kata dia off arini, aku terus masakkan nasi bubur thaqyf
buh hirisan kurma je
tengahari tadi aku balik
sampai umah almost 12.30pm
suami tunggu di muka pintu sambil tanya "mommy xbeli makanan ke"
muka cam kucing manja
alahai suami

suami aku ni bab2 sedia makan sendiri memang fail
abis2 terror, megi rebus+telur mata
sebab dah tau suami aku cmne, tu yang lunch time bergegas balik
aku cakap, "syg xbeli pape sb nak masak jp. boleh tgu"
dia kata ok

masuk umah, aku tukar baju, cium2 thaqyf yang masyam xmandi lagi {gitulah kalau dengan daddy..tdo lebih..tv pun lebih}
aku tanak nasi
keluarkan ikan & sayur bayam
tung tang tung tang
siap masak 12.50pm
phewwww
suami pun siap mandikan thaqyf

aku siap2kan thaqyf
suami naik mandi then makan
alhamdulillah
siap makan terus g solat jumaat
phewwww lagi

menu simple kami:
nasi putih
ikan kembung+kerisi masak cili api
bayam merah rebus

kenyang
alhamdulillah

sementara suami g solat jumaat, thaqyf layan upin ipin
sebelum tu dh siap suap makan porridge
aku naik jemur pakaian
kemas2 barang nak bawa balik btg kali
so blk ptg nnt xla rushing sangat

siap2 semua almost 1.45pm
aku turun, bancuh susu untuk thaqyf
masukkan dalam buai, lena
siap aku side2 barang2 sementara nak bagi thaqyf lena
dia lena je, aku ketip kuku dia
sekarang bukan main susah lagi nak urus bab kuku
pandai simpan tgn & kaki

alhamdulillah, lega
kuku kaki & tgn thayqf dah siap ketip. kalo tak rasa cm kena gores & menang je mommy ni
siap kemas2 pakaian
siap kemas2 brg2 baby yang nak bawa balik
pakaian suami dah tolong laundry
aku pun siap jemur
balik nanti just kemas periuk nasi/lauk pauk
sebelum balik kena clear and clean up semuanya

timbal balas sebab suami amik cuti jaga anak
aku uruskan keperluan mereka
happy me
eh, happy all of us
 hehehehe

suami oh suami
manja betul bab makan2 ni
kadang kesian
kadang geram
pernah test minta tolong gorengkan ikan, haremmmm
tanak nasi boleh la
other than that, suami rela keluar beli foods
ekekeke
masalahnya wife and anak xbp gemar mkn outside foods

isteri oh isteri,
AISYAH

No comments:

Post a Comment