Saturday 10 May 2014

Hari ibu vs 26 daystg

Assalamualaikum

Kalau ikut kiraan hari insyaAllah another 26days to go
This last few days pun dh mula rs sengal2 ngilu kt perut n bhgn ari2
Nk bangun pun dh mula rs berat kt bhgn peranakan

Hari ni suami ke langkawi
Esok ada mesy dgn. TKSU KDN
Walau isteri tgh sarat namun kerja ttp diteruskan
Sian tgk suami serba salah
Tp aku katakn aku ok
Lambat lgi nk bsalin
Hikssss

Sebenarnya suami dh tak tegar nk tinggalkan isteri dgn thaqyf bdua
Tp kami bjanji this one is the last
InsyaAllah

Td hantar suami ke erl
Xsempat nk hugs betul2
Huhuhu
Pagi td ke p9 beli susu pampers thaqyf
 juga few things
Sepeninggalan suami walau hanya hari ini n esok tp cmne nk keluar kl bdua dgn thaqyf kan
Dh siap2 beli lega
Y kena tinggal lega
Yang tukang tinggal pun lega
Heeee

Ni hujan
Thaqyf is sleeping
Aku baru bcadang nk langsaikan laundry
Ada 2cucian xbjemur lagi
1cucian xmsk mesin
2 cucian tgn menanti
Kuikuikui
Maknanya masa utk rehat
Nk sleep mata xleh lelap
Nk masak cm xde mood tp nnt thaqyf bgn mesti nk mkn
Xde idea
Nasi dh tanak
Mayb jp lg masak kangkung n ayam masak kicap or sup kan aje

Mlmni utk isi masa nk siap pack beg hosp mommy
Td dh beli milo 3in1 n biskut
Shaver utk cukur rambut baby pun dh beli
Minyak yuyi pun dh beli
So far xde dh rasanya list yang incomplete

Bdebar rasanya nak menunggu kelahiran kali ini
Ditambah pula dengan keadaan baby
Ditambah lagi dengan kerja
Dan bertambah lagi dengan PRK teluk intan
Hahahahha
That is what we call real life aisyah
Face it
Hahahahah

InsyaAllah
Semoga segalanya bjalan lancar
Halmpejabat sikit sebanyak aku dh wasiatkan pd staff aku asmah
Dia mmg cekap
Utk tanggung kerja aku plan nk pas pd syahrom since asmah tu PT kami
Mudah nk pas semula kt aku nnt
Justified ok
Files yang pending pun insyaAllah akan ku langsaikan secepat mungkin
Xmau syahrom or asmah kalut nnt dek sikap blengah aku

Keperluan bsalin dah selesai
Keperluan baby dh selesai
Cuma kn standby duit je utk aqiqah, upah mengurut, duit nk bg pd maayah utk tampung belanja sepanjang kami stay kt btg kali nnt n few things

Semoga Allah melapangkan rezeki kami sekeluarga
Ameeennn


Btw, hari ini hari ibu
Aku xdela kata wajib celeb
Tp kami selalu bl kek n kuar mkn
Meraikan ikut kemampuan
Walau hari lain pun hari ibu tp hari ni mcm special la
Xdela niat appe
Just to enjoy
Pd aku xsalah pun
Y pntg kami bikin maa extra happy
Hehehe

I love you maa
Happy mother's day
May Allah grants you the highest Jannah due to your purest love and sacrifice for the family
Ameeen

Dan semoga suami selamat smpai ke destinasi
Selamat pulang esoknya ke pangkuan kami
Ameennnn


Yang merindu (cehhhh),
Aisyah

No comments:

Post a Comment