Friday 25 October 2013

morning sickness

Assalamualaikum
 
hari ni tak berapa baik untuk aku
T__T

perut sebu
kepala pening
badan rasa lemah2
selera makanflat
tenaga out 

semuanya serba tak kena

Alhamdulillah
despite all these difficulties
i feel bless
husband sudi ambil alih beberapa tugasan di rumah
kalau harapkan aku, memang pah ceroh tak buat

aku asingkan pakaian2 kotor
aku masukkan pakaian2 kotor dalam mesin basuh
suami angkat ke jemuran
suami jemur semua pakaian yang siap dicuci

aku siapkan pack baju school thaqyf
aku masak nasi bubur thaqyf
suami cuci peralatan feeding thaqyf
suami cuci slow cooker thaqyf
suami kemas dapur

itu semua dah cukup berharga untuk aku
mana nak larat buat semua tu
tapi bila suami buat separuh kerja
aku bersyukur sangat
walau naik belas pada suami
pergi kerja awa
balik kerja hampir maghrib
balik rumah nak spend time dengan thaqyf
tolong aku buat kerja rumah
apa lagi yang nak aku rungutkan
Alhamdulillah

doaku semoga fasa morning sickness ni tak lama dan cepat2 end
huhuhu
bukan tak bersyukur cuma dengan workload dan anak kecil yang masih bf
benar2 menuntut 1001 ketabahan, kekuatan
tanpa sokongan suami
mau hura hara emosi aku ni

ni pun jarang benar dapat berbual dengan baby
tapi suami selalu pastikan untuk mengaji pada anak2
baca doa tidur
itu ritual suami sebelum tidur

No comments:

Post a Comment