Monday 7 October 2013

hangat-hangat tahi ayam...

Assalamualaikum..

Hangat-hangat tahi ayam..
ni la peribahasa melayu yang paling epic untuk aku..
sebab aku ni jenis manusia yang berimpian macam-macam tapi selalu sudah nak istiqamah..

tapi satu yang aku puji diri sendiri, aku jenis manusia yang determine..
takpelah kalau lambat atau slow down..

benda yang paling hangat-hangat ni adalah menjahit..
aku dah idam lama nak belajar dan pandai menjahit..
lepas untuk baju kurung aku sendiri pun dah abis bagus dah
tapi kalau xde mesin jahit, celah mana nak pandai kan..

aku ada amik kelas menjahit awal tahun aritu tapi tak complete sebab masa tu asyik tak g kelas sebab pilihanraya..suami duty and xde sape nak look after Thaqyf
memang aku kecewa..
aku nangis sebab aku rasa impian dah hampir nk capai tapi hangus sebab PRU..

tapi aku steady je..
aku tanamkan azam
kalau byk sangat halangan nk pergi kelas
aku belajar sendiri je
yang penting, tools kena ada

Alhamdulillah..
lepas consult dengan Wani (inspirer menjahit aku) 
dan
few surveys, aku beli mesin jahit
BROTHER NV950
boleh jahit dan sulam sekali
aku beli untuk diri sendiri..
takat nak lepas jahit baju sendiri dan baju maa or kalong bolehla

seriously, aku dah xlalu nak g cari tailor pastu bayar upah mahal wpun harga kain murah je
pastu quality sungguhla tak menepati citarasa
ni la salah satu sebab kenapa aku tekad
Alhamdulillah..aku dah beli mesin jahit
sekarang nk set up sewing corner
nak pergi beli meja dan few tools
doakan yea

#kalau nak downkan orang, 
aku tak mau kawan sebab aku memang xkawan dengan orang otak sempit 
sorry..

sape nak kawan dengan aku, kena positif..kena optimis..kena saling motivate..
kalau sinis2, aku UNFRIEND nanti
wuwuwuwuuwuwuw

 

No comments:

Post a Comment