Monday 23 June 2014

day23

Assalamualaikum

Alhamdulillah arini dah 23hari usia safwan
Maknanya dah 23hari juga aku berpantang
But this time, aku bpantang xseperti masa thaqyf dulu
Bukan salah siap2 pun
Maa sendiri ada komitmen lain
Aku pun dalam keadaan cmni, perlu juga uruskan keperluan anak2

So far anak2 tdo dengan kami
Kami y bgn bancuh susu dan tukar diapers anak2
Aku ni blh kata tidur2 ayam je
Jap2 bangun
Anak ni merengek nk peluk
Jp2 bangun
Anak ni pulak merengek nk ngempeng
Jap2 bangun
Anak ni nak itu ini
Bukan mudah tapi tak susah

Kerna kasih sayang seorang ibu itu memungkinkan segalanya
Sanggup bsengkang mata demi keselesaan anak2
Sanggup bsusah payah demi kesejahteraan anak2
Makan minum sendiri tunggang langgang hewhewhew
Maa siap2 masak
Ikut aku kol bp nk makan
Selalu je terrrskip waktu mkn sb sibuk uruskan anak2
Sibuk pump susu
Walau xbyk sgt hasil per session tp aku ttp bahagia
Semoga rezeki safwan mlimpah ruah hendaknya
Ameen

Ni suami outstation 3d2n
InsyaAllah,  isnin mlm selasa kami akan reunite satu family
Meanwhile,  aku la mommy and daddy utk anak2
Segalanya di bahu aku
Alhamdulillah dalam keadaan gini aku masih ada kudrat 
Xmaula menyusahkan org lain
Msg2 pun ada tjwb n komitmen msg2
Apa jua bentuk ptolongan aku terima tp tidak la meminta2

Kdg2 tu kesian tgk maa tpaksa menahan ngantuk
Tolong jagakan thaqyf dan safwan sementara aku mkn lewat mlm/late lunch
Maa kt org dalam hari xblh perut kosong
Makanla..biar maa jaga diorang
Aku pun mkn cepat2
Xtenang
Bukan sb xpercayakan maa
Tp kesian tgk maa
Kudrat dh xseampuh dulu
Tp msh tegar mahu mbantu anak menantu
Itulah kasih ibu
*sob sob sob*

Insya Allah,  nnt bl dh blk umah putrajaya
Aku nk buat jadual supaya mudah menguruskan rtangga dan anak2
Bila perlu stock up
Bila perlu pump susu
Bila perlu masak
Bila perlu melaundry
Bila
Bila
Bila
Dalam kepala dah ada cuma belum diterjemahkan dalam bentuk jadual
Pohon aku mg Allah permudahkan dan berikan kekuatan serta kesihatan pada aku
Ameen

Sbnrnya td dh nk lelap
Lrpas tu thaqyf mrngamuk2 tendang2 walhal tgh tdo
Aku hangin juga
Tp hangin2 pjn bgn bancuhkan susu
Pastu bila on lampu, mak aihhh kepala belah kanan ada brnjol sikit belah kiri ada kesan gigit nyamuk
Pehtu dengar ngeng ngeng nyamuk sekor bterbangan
Sudahnya aku xjd tdo
Tak tegar mbiarkan nyamuk mganggu lena anak2
Kasihan thaqyf
Sudahnya lena dlm dakapan mommy
Erat dipeganga lengan aku
Barangkali dia sendiri terasa betapa aku kurang waktu dengannya
Maafka  mommy yea syg
Insya Allah bila bdn mommy dh sihat dan kuat
Mommy akan spend more time dgn thaqyf
Safwan biar dgn daddy ok

I lve you sons -thaqyf & safwan

Mommy y xblh tdo dan kelaparan,
AISYAH

No comments:

Post a Comment