Thursday 24 March 2011

MASAK-MEMASAK...

MASAK?uihhh, itulah perkara paling hebat yang amat aku dambakan...bukan mama xajar masak tp kekuatan tu masih belum ada lagi (alasan lapuk y mama xmau dengar dah huhuhu)...sebelum ni, bila ada members y single-mingle kata diorang rajin masak n cuba pelbagai menu, cemuih hati aku ni ha....hisshhh, orang lain dh rajin n pandai masak, y aku ni mcmtu jugak..takat masak y simple2 tu, xde masalah tp rasa xmcabar laa...y plg syahdu, masa aku cuti seminggu last dec (ehem...ehem..), Diana y br form 5 tu pn dh leh masak y mcm2..takat gulai, kari ni, kacang je pd dia..aku?perah santan pun fail..

Sesungguhnya ALLAH SWT tu MAHA KAYA..MAHA MENGETAHUI..alhamdulillah, selepas bergelar isteri (kpd lelaki y aku cintai ;p), boleh kata tiap2 hari pas balik keje tu aku prepare dinner..xkirala balik kol bp pun..mesti masak..bab menu ni, aku rajin google n tanya ofismate (y mmg pandai n sgtla rajin masak)..Bila org tanya ''xpenat ke balik keje kn masak?''..ntahla..kudrat ni milik DIA..ni sume bkn sb rajin sgt pn tp sb rs bert/jwb..xrasa pun penat..y buat aku makin seronok nk explore menu2 baru ni bila Mr. Hubby pun suka dpt mkn masakan hasil air tgn isteri..(lgpn dia selalu sampai rumah jam 9.00mlm & craving for masakan panas)..

Mg perasaan seronok memasak ni sentiasa mekar dihati (ecececcee...)...oh ya! Insyaallah, i'll share my cooking experiences next entry k (attach w pic lagi *muka bangga*)

p/s : tgh tgu bunga kantan, serai n daun limau purut dr kak pisah hehehe..utk next menu

No comments:

Post a Comment